Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 24 januari 2013

Proeftuin

Overal in de stad staart dit meisje je aan. Ze staat op reclame-posters van de tentoonstelling De Gouden Eeuw in het Amsterdam Museum. Ook wij volgen op TV de wekelijkse NTR/VPRO serie over de Gouden Eeuw. De eeuw die ook de proeftuin van onze wereld wordt genoemd. Het is deze interesse én natuurlijk de blikken van dit meisje die ons vandaag met tramlijn 14 naar het Amsterdam Museum voeren. Na enkele uren opgeslokt te zijn geweest in deze fascinerende tijd, begin ik op de terugweg zelfs een beetje op Jan Peter Balkenende te lijken. Ik mompel wat, zoals "Nederland kan het weer, die V.O.C.-mentaliteit, over grenzen heenkijken, dynamiek.........toch ?" In de 17e eeuw is NL "leading nation" in de wereld geweest. Dat moet voor 16 miljoen mensen in deze delta in deze tijden toch een inspiratiebron kunnen zijn ? Kijk om te beginnen maar eens naar die TV-serie en dwaal een paar uur rond in het Amsterdam Museum. Hoort en zegt 't voort.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten