Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 3 september 2009

2009-09-03 Casa Blanca ! (Witte Huis)

Finalmente ! Eindelijk, de klus is geklaard. Na meer dan 8 dagen flink aanpakken en dat bij meer dan 32 graden en vaak volop in de zon. Het huis en aanbehoren is helemaal opnieuw geverfd. Wit natuurlijk. Alle kale plekken en scheurtjes zijn verdwenen en het is weer Andalusich wit (met en zweem blauw). Was ook hard nodig na ruim 5 jaar. We kunnen er weer even zoveel jaar mee vooruit. Antonio, de ingehuurde schilder, deed de muren en het dak, wij de rest. Als we de garantie van Hamerite moeten geloven hebben we ook 8 jaar geen omkijken meer naar al het tralie- en hekwerk Kan ik op mijn 70ste weer aan de slag, hoop ik ...
Maar, het huis oogt werkelijk als nieuw. Antonio suggereert als grap de naam Casa Domingo te veranderen in Casa Blanca (Het Witte Huis). Doen we toch maar niet. Het wit doet bijna pijn aan de ogen. Niet alleen de lucht is blauw, je ziet in het wit nu ook echt een zweem blauw.

2 opmerkingen:

  1. Nou woon liever in Casa Domingo dan in Het Witte Huis! Veel te groot...haha
    En nu op naar NL en daarna van Heesch.......overzeesch (vanuit Andalusie).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hola hermano y cunada,

    We komen toch maar ff inspecteren of het echt goed geverfd is.
    We zullen de lasbrillen meenemen, want zo te lezen doet het pijn aan de ogen.

    Besos

    BeantwoordenVerwijderen