Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 20 mei 2010

Ja mijnheer, dit is het Amsterdamse model

Gisteren hebben we de koopovereenkomst van ons nieuwe appartement in Amsterdam ondertekend. Als niemand zich binnen nu en 4 dagen bedenkt, is het helemaal definitief en mogen we ons vanaf nu de trotse eigenaren noemen. De feitelijke overdracht is op 1 september a.s. Het vervaardigen en tekenen van de koopovereenkomst vond plaats op het notariskantoor en niet bij de makelaar wat we gewend zijn. "Dit is het Amsterdamse model, mijnheer".
Met de verkopers nemen we nog wat extra maten op in het appartement. Als oud-Hagenees blijf ik steeds "flat" zeggen. Nu kunnen we aan de slag v.w.b. de indeling. IKEA, here we come.
We moeten even wennen, dat veel dingen in de republiek Amsterdam anders zijn. Geen plastic meer scheiden bij het huisvuil bijvoorbeeld etc. We beloven iedereen, dat we snel en geruisloos zullen integreren. Jullie zullen ons Brabantse accent straks niet meer horen, maar snoerharde Mokumse taal. Als ik gisteren bij de plaatselijke KPN-winkel mijn telefoon-televisie-internet zaken regel (alles draadloos en via glasvezel, supersnel en HD) verlaat ik de zaak wel met een krachtig "hou doe". De Marokkaanse KPN-man glimlacht onbegrijpelijk. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten