Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 12 juli 2009

2009-07-12 Brand in Torrox

Rond een uur of twee haal ik op Loma de los Perros even wat aan de Hobdell´s uitgeleende babyspullen op en bel in de auto met Dennis. Hij meldt `brand in Torrox` en inderdaad ik zie rookwolken boven zee hangen en boven de heuvels nabij de zendmasten. Thuisgekomen zegt Mike al een tijdje brandlucht te ruiken en al alles te hebben nagelopen. Vrijwel tegelijkertijd komt een brandweerhelikopter laag over ons huis. Het is dus weer zover, een fikse brand. We zien meer blushelikopters en zien op de blogspot van Dennis waar precies de brand woedt (zie http://www.spaansedroom.blogspot.com ) Op de pc valt me pas op hoe groot eigenlijk die blusheli´s zijn) met dubbele wieken. ´s Avonds meldt het nieuws, dat de oorzaak van de 12 hectare brand wellicht is geweest een parapente (zo´n paraglider met een motortje) die tegen electriciteitskabels was gevlogen en vonken maakte !

1 opmerking:

  1. Hoi Jan,
    Mijn link is niet spanjedroom maar spaansedroom. Ik klikte erop en kreeg de schrik van mijn leven! Ik dacht niet weer!!! Maar toen zag ik dat je het fout had geschreven! pffff gelukkig hihi
    Groeten Dennis

    BeantwoordenVerwijderen