Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 1 juli 2009

Duizendpoot valt Mike aan....

Afgelopen nacht - het is 01.30 uur - maakt Mike me wakker met de woorden `Jan, doe snel het licht aan, er loopt iets over mijn gezicht, een spin of zo.." Licht aangedaan, Mike roept `auw` en we zien een behoorlijk grote duizendpoot (ca. 15 cm) zich uit de `voeten` maken naar onder het kussen van Mike. De eerste slag met een pantoffel is mis en het beest glipt tussen bed en achtermuur. Bed weggeduwd en met een enkele slagen met een harde schoen ligt ie te spartelen. Hij maakt een roemloze aftocht via het toilet.
Intussen zegt Mike echt gebeten te zijn, in haar neus en het voelt als een pijnlijke wespensteek.
Ze smeert er gelijk polaramine creme op en kijkt op internet of die beten wel of niet giftig kunnen zijn. Wikipedia geeft uitsluitsel, toch fijn dat we hier op de berg internet hebben. Intussen krijgt ze wel een dikke neus !
Negen jaar geleden sliepen we met de hele familie hier vlakbij in een gehuurd huis Casa Ana. Toen ontdekten we op één avond wel 4 van die duizenpoten in een slaapkamer onder de koffers, we hebben toen eerst die kamer helemaal schoongemaakt voordat er iemand wilde slapen.
Ook nu gaat het bed opzij, matras eraf etc. Om 02.00 uur ´s nachts staan we te stofzuigen... maar gelukkig vinden we geen verdere duizendpoten. De pijn op haar neus is al een stuk minder, maar Mike krijgt maar moeilijk de slaap te pakken..

1 opmerking:

  1. Onlangs ook gehoord van een man bij een dierenwinkel die vroeg: 'Is er nog iets bijzonders binnengekomen?' De verkoper antwoordt: 'Ja, ik heb een pratende duizendpoot!' De man is er geinteresseerd in en koopt het dier. Als ze thuis zijn aangekomen vraagt hij aan de duizendpoot: 'Ga je mee naar de supermarkt?' De duizendpoot antwoordt niet. De man vraagt het nog eens, maar de duizendpoot zegt niets. De man denkt: 'Hij moet vast nog even aan de nieuwe omgeving wennen', en wacht een uurtje. Dan vraagt hij het nog eens: 'Ga je mee naar de supermarkt?', de duizendpoot antwoord: 'Rustig nou, ik heb je de eerste keer al gehoord, maar ik moest even al mijn schoenen aantrekken!' Zo zie je maar Mike, het is altijd kloten met die duizendpoten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen