Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 17 september 2010

Eerste rondje Sloterplas

We zijn weer begonnen aan onze dagelijkse "exercises". In Spanje zwemmen we elke dag een uur van april tot oktober. de rest van het jaar en als we in NL zijn maken we elke dag een wandeling van een uur. Het werkt echt verslavend.

Gisteren doen we voor de eerste keer een rondje Sloterplas. Bij nr. 05 op het kaartje staat ons appartement, dus vanuit huis lopen we zo het park in. Op de bordjes staat 5,6 km, wij lopen wat langer omdat we wat extra paden inlopen. We doen er 1,5 uur over. Veel joggers in het park en skeelers.

Op de bordjes langs de route de historie van de plas en het park en een overzicht van de flora en fauna. We verbazen ons over de diversiteit en ik verheug al op de wandelingen in de toekomst als ik me camera mee ga nemen. Veel vogels, volgens mij zelfs de blauwe ekster. Trouwens we zien ook hier veel halsbandparkieten.

Een zwembad, twee jachthavens en een aantal boulevards maken met de vele sportfaciliteiten het geheel redelijk compleet. Op internet is veel informatie te vinden over de Sloterplas en haar faciliteiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten