Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 19 september 2010

Tussen de buien door.........

Op internet lezen we, dat de website van Buienradar tegenwoordig ook in 3D is te zien ! Mooie plaatjes dat wel, maar ja wat heb ik aan die mededeling. Er zijn er niet minder buien door. In NL is het volop herfstweer. Zeer wisselvallig, af en toe zon maar ook veel buien. In ieder geval staat Buienradar momenteel even op mijn Bureaublad geparkeerd. Dagelijks kijken we ernaar, want als we onze nieuwe woonbuurt willen verkennen dan toch het liefst als het een beetje droog is.

Van vrienden uit Spanje krijgen we mailtjes, dat het in en rond ons dorp daar ook regent. Toch gek, dat ik met die regen daar wel weer blij ben. "Goed voor het land", zeggen we dan altijd. 

Aan het eind van de middag komt gisteren de zon even goed door. Met een Frigiliana-wijntje een mooie aanleiding om de balkonset eens uit te proberen. 

Even tevoren bezoeken we een evenement aan de Sloterplas van "Nieuw-West Beweegt". Alles te zien over duurzame mobiliteit en betere luchtkwaliteit. In een quiz winnen we een boek met veel info over West Amsterdam compleet met fietskaarten. Net wat we nodig hebben.
Ik rijd er voor de eerste keer van mijn leven op een Segway. En dat zonder te vallen. Leuk vervoermiddel in een stad als Amsterdam. Wel een beetje duur (ca. € 6.000=) als alternatief voor mijn fiets. 


We nemen ons voor om de komende tijd dat we in NL zijn Amsterdam op de fiets en met openbaar vervoer verder te gaan verkennen.   

2 opmerkingen:

  1. Hola amigos, alleen afgelopen vrijdag de hele dag regen, maar verder nog prachtig weer 32 graden...wat een groot en prachtig balkon, wat is dat ronde gebouw in de verte ??Liefs van ons Jan en Maya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ronde gebouw is ook een appartementencomplex, genaamd De Schutterstoren. Voor meer info over dit gebouw klik op : http://schutterstoren.info/

    Liefs vanuit Mokum

    BeantwoordenVerwijderen