Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 8 januari 2013

Sportschool

Vanaf afgelopen zondag sta ik elke dag een flink aantal uren op mijn wijnveld. Cortar las ramas, ik snoei de takken van de wijnstronken. Alleen aan de parras (blauwe druiven) die we enkele jaren geleden hebben geplant op de bancales (terrassen) met de fruitbomen laat ik meerdere en langere uitlopers zitten. Maar de stronken op het wijnveld - die de lekkere moscatelwijn produceren - knip ik tot de stronk kaal. Met uitzondering van één of twee uitlopers van circa 30 cm. Eind van de middag moet ik nog 5 rijen van elk circa 30 wijnranken, dus morgenmiddag moet de klus geklaard zijn. In februari nog een weekje met een haffel de grond op het wijnveld onkruidvrij maken en dan is het jaarlijkse onderhoud van de wijngaard weer gebeurd. Je moet er wat voor over hebben ! Mike is intussen begonnen met de tuinen rond het huis. Voor ons geen sportschool in deze eerste dagen van januari. Door deze dagelijkse fysieke arbeid moeten de kilo's er zo ook afvliegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten