Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 9 januari 2013

Tranquilo

Als ik deze campesino (boer) op de rondweg van ons dorp zie lopen - of eigenlijk sjokken - denk ik gelijk aan publicatie op mijn blog.
Sommigen zitten urenlang op bankjes tegenover de Unicaja-bank. Het eigenlijke centrum van het dorp. Deze jubilados (gepensioneerden) hebben alle tijd en zijn altijd in voor een goed gesprek. Toch lopen de meesten al vroeg in de ochtend naar hun stuk land in de campo. Er is altijd wat te doen. Eens campesino, altijd campesino. Rond twee uur zie je ze weer naar de pueblo (het dorp) wandelen met wat groenten of fruit in een jute zak op de schouder. Na de almuerzo (warme middagmaaltijd) zitten ook zij vanaf een uur of vijf nog een uurtje of wat in het Hogar del Pensionistas (ouderencentrum). Voor een wijntje en een spelletje. Alles op hun dooie gemak. Het woord tranquilo (rustig aan) moet hier zijn uitgevonden. Ik heb het hier namelijk wel over 80-plussers ! Gezond oud worden lijkt hier niet zo moeilijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten