Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 26 maart 2010

Genieten van de patrijs en de hop.

Vrijwel elke dag nu horen en zien we de hop weer, wellicht hetzelfde paartje dat ook vorig jaar is neergestreken in de buurt van ons huis. Vlak voordat hij opvliegt - het zijn toch schuwe vogels - gaan de veren op zijn kop overeind staan als een soort hanekam. Ja, die foto met hanekam moet ik nog maken. We doen ons best.
Vanochtend tijdens het ontbijt horen we de lokroep van een patrijs, van wel heel dichtbij. Blijkt er een flinke en mooie patrijs te paraderen op de muur van de patio. Gauw mijn camera pakken, maar de "perdiz" loopt (!) omhoog tegen de steile rotswand en als ik met camera en juiste lens bij de voordeur kom, vliegt ie weg. Dan maar een plaatje uit een boek, zo zag ie er uit. Vanaf nu ligt de camera maar weer gebruiksklaar in de kamer. Helaas wordt er hier in de campo nog steeds veel gejaagd op de patrijs. Ze smaken overigens heerlijk. Al die patrijzenjagers hebben thuis een vrouwtjespatrijs in een kooitje en zetten dat kooitje dan in een struik. Op de lokroep komen na enige tijd één of meer patrijzen af die dan een prima schietschijf vormen. Zijn die jagers nou praktisch of gewoon lui ?  


Rokjesdag in Amsterdam
In NL wordt weer "de warmste dag van het jaar" gemeten en in Cohen City is het rokjesdag. Hier blijft de thermometer op 17 graden hangen, alhoewel voor volgende week "Semana Santa" de weersvooruitzichten prima zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten