Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 25 februari 2011

Is de RABO wel een bank met ideeën ?

Vlak na onze verhuizing naar Amsterdam - het moet eind september zijn geweest - toch maar eens een afspraak gemaakt bij het lokale RABO-kantoor. Met als doel onze rekeningen te verhuizen van het Brabantse RABO-kantoor Bernheze Maasland naar Amsterdam. Alhoewel we vrijwel alles via internetbankieren doen, is het toch makkelijk om een lokaal aanspreekpunt te hebben. Dat aanpreekpunt werd Farried, accountmanager (!) private banking, die me al snel kennis deed maken met Emel, zijn assistente (!). Alleen is zij ook beperkt aanspreekbaar, want ze werkt maar een beperkt aantal uren per week. Met Farried heb ik alles goed doorgesproken en een paar formulieren ingevuld. Dan, weken later, zie ik in Spanje op het overzicht internetbankieren (met nog steeds RABO Maasland op de voorpagina), dat mijn pensioenspaarrekening is verdwenen. Kan er dus niet bij ! Kost ruim een week en drie e-mailtjes naar Emel om die pensioenspaarrekening weer zichtbaar te krijgen. Als ie dan zichtbaar is, blijkt die rekening ineens een ander nummer te hebben gekregen. Raar, maar ook ineens staat ie op mijn privé-naam in plaats van op naam van de pensioen-BV (zoals dat eerder was). Weer een mailtje of twee. Terug in Amsterdam - begin februari - liggen er formulieren in de post die ik per ommegaand moet tekenen en opsturen om de rekeningen te verhuizen naar Amsterdam ! Dan staat al enkele dagen op het overzicht internetbankieren geen RABO Maasland meer, maar RABO Amsterdam. Onbegrijpelijk, dat iets simpels als een verhuizing van een paar rekeningen ruim drie maanden moet duren.
Nog steeds ontvang ik elke maand vanuit Brabant een luxe klantenmagazine.... 


Mijn creditcard van de RABO-bank verloopt op 05/11. En dan zitten we voor enige tijd weer in Spanje. Dus vorige week even naar het lokale kantoor en met de creditcard op de balie uitgelegd, dat ik graag op korte termijn een nieuwe creditcard wil hebben. Geen probleem voor Fatima, de mooie frontdeskmanager. Binnen een week zal ik een nieuwe creditcard thuis gestuurd krijgen. Tevreden open ik vandaag de RABO-envelop met de nieuwe creditcard. Blijkt dat deze nieuwe ook verloopt op 05/11. Dan ben ik ineens weer helemaal niet tevreden met de RABO. En bel mijn eigen accountmanager (op cursus), dus zijn assistent (op vrijdags afwezig). Ene Chantal biedt haar excuses aan, zal de kosten crediteren en een nieuwe pas voor de eerstvolgende 5 jaar aanvragen. En passant zegt ze, dat ik volgens haar computer nu in het bezit moet zijn van 3 creditcards. Geduldig en beheerst zeg ik, dat ik nu 2 dezelfde creditcards heb. Als ik de telefoon neerleg, overweeg ik Youp van 't Hek te mailen. 


Diezelfde RABO-computer zal nou nooit eens een nulletje of wat extra bij mijn saldi vermelden. Ben ik boos ? Neen, wel teleurgesteld. Het zal immers bij die andere banken niet anders zijn. Waarom zou trouwens die RABO nog steeds op de 1e plek staan als favoriete werkgever ? Wie het weet verdient een bonus. Jawel, de bonus die mijn RABO in Amsterdam dit jaar maar eens niet moet ontvangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten