Het begon alweer enkele jaren geleden toen we een gewone schoonmaakster ineens interieurverzorgster moesten gaan noemen. Daarna is het hard gegaan. De interieur- verzorgster is nu een interieurmanager. De personeelschef heet human resource manager, de verpleegkundige moeten we nu zorgmanager noemen. Er zijn geen concierges meer, maar facilitymanagers en die lieve receptioniste wil zich front desk manager laten noemen. Nu ook de stoere truckers ineens roadmanagers blijken te zijn en ambtenaren “rijksmanager” is volgens mij het hek van de dam. Maar toch. Als het uitsluitend bij een andere benaming van de funktie blijft, passen we ons wel aan. Maar nu willen ze ook allemaal ineens een assistent en als manager betaald worden. Volgens mij is het in NL de hoogste tijd voor een Cupasoup !
Er is inderdaad een overschot aan managers, maar een nijpend tekort aan leiders.
Hooi, zag net op de ochtendspits dat een barman nu barista heet, hij schenkt dan wel koffie !
BeantwoordenVerwijderengroetjes Maya
Beste Jan,
BeantwoordenVerwijderenVia een Tweet van je dochter Kim je blog gelezen. Een prachtig verhaal en je hebt helemaal gelijk. Misschien kun je ook eens een blog schrijven, wat we hieraan kunnen doen.
Veel plezier en goed leven in Spanje