Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 18 september 2012

Intriges

In El Pais lees ik op deze vroege en regenachtige ochtend van Prinsjesdag een opiniestuk over de verkiezingen in NL. De krant is zeer benieuwd naar de kabinetsformatie in NL en de wijze waarop NL uit de crisis probeert te komen. Bij dit artikel over o.m. ook de Nederlandse Miljoenennota staat bovenstaande prachtige en sfeervolle foto. Deze doet denken aan de covers van de boeken van Carlos Ruiz Zafón ! Boeken over duistere intriges. Na La sombra del viento (schaduw van de wind), El juego del angel (spel van de engel) is nu ook sinds begin deze maand zijn nieuwste boek El prisonero del cielo (de gevangene van de hemel) in NL verschenen. Ik kan niet wachten me vanaf vandaag in dit nieuwe verhaal te storten. Heerlijk, even weg van kabinetsformatie, crisis etc. Volgens mij staat er trouwens toch geen nieuws in die Miljoenennota. De Majesteit leest straks gewoon het Kunduz-accoord nog eens hardop voor. En dat kenden we al.     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten