Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 27 september 2012

Twitterhulp

Jarenlang heb ik keurig premie betaald voor een lijfrentepolis bij Nationale Nederlanden (NN). Gelukkig toendertijd - dwars tegen de adviezen in - gekozen voor een gegarandeerde uitkering aangevuld met een winstbonus. Op 1 september j.l. was de einddatum bereikt en kon het op-gebouwde kapitaal worden gestort t.b.v. een lijfrente-uitkering. Veel offertes aan- gevraagd en gekozen voor een maande- lijkse netto-uitkering via een speciale rekening bij RABO. De zgn. RaboToekomstUitkering (RTU). Wat verzinnen die marketingmensen toch prachtige namen voor bankprodukten. Op 10 september gaan de getekende formulieren de deur uit richting RABO en NN om de waardeoverdracht te regelen. Om "technische redenen" (!) geeft RABO mij geen mogelijkheid om via internetbankieren naar het saldo van die nieuwe RTU-rekening te kijken. Na twee weken mail ik RABO dus even met de vraag of NN dat geld inmiddels al heeft overgemaakt. RABO meldt emotieloos, dat ze nog niets ontvangen hebben en dat NN een "achterstand van zo'n 5 weken" heeft ! Dan word ik boos. Want als na een bepaalde datum het geld wordt gestort vervalt de offerte van RABO, moet ik weer helemaal opnieuw beginnen en met de wekelijks dalende rente kan me dat over de komende jaren nog al wat schelen. Mijn vertrouwen in NN krijgt ineens een flinke deuk. Ik verzoek RABO om actie en zet een bericht over deze gang van zaken voorzien van relevante hashtags op Twitter.
Het gevolg is : enkele uren later zie ik, dat ineens NN op Twitter tot mijn Volgers is toegetreden, een dag later krijg ik een brief van NN dat ze binnen 4 werkdagen het bedrag zullen overmaken en gisteravond een mailtje van RABO dat ze het bedrag binnen hebben..............
Ben tevreden, maar tegelijkertijd ook bedroefd dat Twitter blijkbaar nodig is om als klant normaal geholpen te kunnen worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten