Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 21 december 2012

Gelovig

Daags voor de dag waarop volgens de Maya's de wereld zal vergaan, praat ik op het kerkpleintje erover met enkele dorpelingen. Ik heb alle tijd, terwijl ik op een bankje wacht totdat Mike klaar is bij kapster Isabel. We hebben het over het einde van een tijd en het begin van een nieuwe tijd. "Zeg maar, een beetje als het begin van onze jaartelling, toen Christus werd geboren", zegt een van hun. De mannen zijn gelovig, maar niet bijgelovig. Aan veel gevels in ons dorp hangen deze kleden ("God is geboren, gelukkig kerstfeest"). En zo is het, ons nieuwe tijdperk is 2012 jaar geleden gestart. Het is de kunst om het voor ons nageslacht netjes af te maken.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten