Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 12 februari 2013

Andere omstandigheden

Deze week gaat deze oppas-opa met kleinzoon Niel weer eens naar diens wekelijkse zwemles. Na onlangs het A-diploma te hebben behaald, gaat hij binnenkort op voor het B-diploma. Niel is derde van rechts. Er wordt lesgegeven in het luxe, warme en overdekte Sloterpark-zwembad. Een paar honderd meter van ons appartement.
Wachtend op de tribune kom ik op de iPad toevallig op deze FB-pagina Herinner-je-Den-Haag. Hier o.a. veel foto's van het Openlucht Zwembad Zuiderpark. Ineens realiseer ik me mijn zwemlessen. In heel andere omstandigheden. 's Ochtends om 07.30 uur na een halfuurtje fietsen, in water van nauwelijks 16 graden. Kurk om je middel en een koude ijzeren haak in je nek als je dreigt te verzuipen. In die betonnen bak haalde ik mijn Zwemproef op 13 sept. 1959 (ik was al twaalf). Bikkels, dat waren we. 

1 opmerking:

  1. Ja dat was een mooie betonnen bak met over het algemeen altijd koud water. Heb daar in dezelfde periode gezwommen.
    Mooie herinneringen op latere leeftijd met de vriendinnetjes op woensdagmiddag!

    BeantwoordenVerwijderen