Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 14 februari 2013

Monnikenwerk

Het zijn van die karweitjes, die jaren zijn blijven liggen. "Doe ik wel zodra ik meer vrije tijd heb en gepensioneerd ben". Ik heb het over het uitzoeken van foto's, dia's en films. Spul van ver voor het digitale tijdperk. Vorig jaar had ik er er al een begin mee gemaakt. Ben toen wel het begrip monnikenwerk nog beter gaan begrijpen. 
Afgelopen week had ik er weer even wat tijd voor gepland. Bleek de oude dia-scanner (Prime) niet meer te werken met mijn MacBook. De scanner-producent had geen drivers meer ontwikkeld voor de nieuwste Lion OS-X software van Apple. Dus scanner naar de kringloopwinkel, altijd nog bruikbaar voor de Windows-generatie. Nog geen uur later kon ik de nieuwste Epson scanner (type V370) al installeren. Toch fijn, dat een vestiging van een van de beste internetwinkels hier in de buurt een afhaalmagazijn heeft. Bleek, dat ik met dit apparaat steeds 4 kleurenfoto's of 4 dia's tegelijk kon scannen. En snel, want door de nieuwe led-techniek heeft deze scanner geen opwarmtijden nodig en levert een fantastisch resultaat op. Hele dagen heb ik met dit apparaat in mijn werkkamer doorgebracht. Gelukkig was de catering van dit tijdelijke klooster door Mike weer prima geregeld..  Vrijwel alle dia's zijn nu digitaal opgeslagen en de dozen kunnen naar de kringloop. Nu nog de duizenden losse  kleurenfoto's. Misschien toch eens een veertiendaagse retraite in een echt klooster ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten