Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 13 juni 2012

Lost and found

Sinds gisteren zijn we weer thuis in Casa Domingo. Precies op tijd om vandaag de start mee te maken van de meerdaagse Feria de San Antonio. Net als in Portugal wordt ook bij ons vandaag met een officiële feestdag de sterfdag van San Antonio de Padua herdacht. Er vindt vanochtend heel vroeg een romería (pelgrimstocht) plaats naar en bij de Río Higueron. Het beeld van Antonio wordt vanuit de kerk in processie met veel ceremonie en muziek 200 meter lager naar de rivierbedding gedragen. San Antonio is ook niet alleen de patroonheilige van de Franciscanen, maar ook van o.m. verloren voorwerpen. Dat doet me gelijk denken aan de gevleugelde uitroep "Heilige Antonius, beste vrind, maak dat ik mijn sleutels weer vind".






Er staan weer veel activiteiten op het programma zoals het rennen voor de stieren uit a.s. zondag. Dus word het druk in het dorp. Wel mijn sleutels in de gaten houden. Op Facebook feliciteert de gemeente vandaag alle Antonio's en Antonia's !
De Feria zijn een mooie aanleiding om hier rustig (!) te acclimatiseren. Met de herstellende knie stellen we het intensieve werk op het land nog maar even uit. Wat is mooier dan de nodige baantjes te zwemmen en als toerist in je eigen dorp rond te struinen ? Het lijkt wel vakantie. We voelen ons bevoorrecht. Als NL vanavond nog even wint van de Duitsers wordt ook hier weer de Nederlandse en Spaanse vlag gehesen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten