Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 27 juni 2012

Voor wat, hoort wat

De Spaanse regering heeft eergisteren dan eindelijk officieel in Brussel een verzoek tot financiële steun (volgens El Pais 62 miljard) ingediend om de bankencrisis op te lossen. Hoe trots kunnen Spanjaarden zijn. Maar ook slim, want voordat ze dat verzoek indienden was het antwoord al bekend. De Europese ministers van Financiën gaan 100 miljard reserveren voor deze reddingsoperatie. Brussel stelt aan Madrid wel een aantal voorwaarden. Voor wat, hoort wat. Zo moeten in Spanje een groot aantal belastingen omhoog, waaronder de IVA (BTW). Alhoewel de prijzen van dienstverlening, consumptiegoederen (ook levensmiddelen !), auto's, luchthavenbelasting etc flink gaan stijgen, blijft Spanje nog steeds een stuk goedkoper om in te wonen dan NL. Toen ik een paar jaar geleden ergens in Baskenland deze foto nam, verbaasde ik me al over de vele bankfilialen in winkelstraten en woonwijken. Kon niet goed gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten