Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 13 juni 2010

Klus geklaard, er kan worden gefeest !

We hebben de overdekte houtopslag klaar, compleet met dakpannen. OK, lijkt op een bushokje of zo je wilt een dug-out, maar ons haardhout blijft er straks in ieder geval droog mee.
De Feria de San Antonio (patroonheilige van ons dorp) zijn al in volle gang. We duiken de festiviteiten in, mooie optredens.
Om acht uur ‘s morgens worden stiertjes losgelaten in de nauwe straatjes van ons dorp. De “artes taurinas” worden ook hier levendig gehouden. Wij blijven achter de hekken.


Enkele uren later begint de romería (processie) met o.m. het beeld van San Antonio. Door alle stegen van het oude dorp en daarna afdalend naar de rivierbedding van de Rio Higuerón bij El Pozo Viejo. Vandaag wordt ook herdacht de overwinning van de Christenen op de Moriscos (Moren), de "Batalla del Peñón" die hier op 15 juni 1569 plaatsvond.

1 opmerking:

  1. jullie hebben hard gewerkt,mannen.Ziet er goed uit.Hier kleurt alles langzamerhand oranje, jullie doen ook mee, zie ik.Nog een gezellige avond en dan zie ik mijn mannetje morgen weer.

    BeantwoordenVerwijderen