Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 28 december 2011

Even iets anders dan e-boeken

Julie en Robbe komen logeren in Amsterdam en dat is een mooie gelegenheid om het "Muizenhuis" van Karin Schaapman in het echt te gaan bekijken. De schrijfster van het immens populaire kinderboek Het Muizenhuis Sam en Julia heeft van kartonnen dozen, papiermaché en afvalmateriaal een echt Muizenhuis gemaakt. Meer informatie klik hier. Het staat sinds kort opgesteld in de nieuwe Openbare Bibliotheek van Amsterdam aan de Oosterdoksekade, vlakbij het Centraal Station. 
Niel is natuurlijk ook geïnteresseerd en gaat mee. Voor ons is het de eerste keer dat we deze fraaie bibliotheek - die in 2007 werd gebouwd - bezoeken. Met een vloeroppervlak van 28.500 m2 schijnt het de grootste openbare bibliotheek van Europa te zijn. Voor mij is het architectonisch zowel van buiten als van binnen met stip ook de mooiste. We zijn regelmatige bezoekers van de OBA-vestiging in Osdorp, maar deze centrale bibliotheek gaan we vanaf nu toch vaker bezoeken. Op internet lees ik, dat ruim 4 miljoen bezoekers sinds de opening ons al zijn voorgegaan. Robbe en Niel zijn gelijk verdiept in de boeken van Dolfje Weerwolfje.
Het bovengrondse werk aan de nieuwe metrolijn bij het Centraal Station is vrijwel klaar. Verbaasd zien we, dat er na een jarenlange afsluiting weer een flink stationsplein is ontstaan. In deze tijd van het jaar feestelijk verlicht.
(foto's genomen met mijn iPhone)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten