Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 19 december 2011

Mop

Vandaag wordt bekend, dat de Noordkoreaanse leider Kim Jong-il is overleden. De dood van de gisteren overleden Tsjechische ex-president Vaclav Havel doet me meer. Maar het meest ontroerd raak ik als ik in El Mundo lees, dat in het Spaanse Zaragoza op 86-jarige leeftijd Manuel Jalón is overleden. Hij was in 1958 de uitvinder van de frefona, de mopemmer. Hiermee heeft deze sympathieke ingenieur veel betekend voor de vrouwen in Spanje. Zij hoefden niet langer meer op hun knieën de stenen vloeren te schrobben. Het succesvolle product wordt momenteel naar 30 landen geëxporteerd. Jalón was trouwens ook de uitvinder van de wegwerp-injectienaald.
Met Spanje treur ik een beetje mee en zal ik voortaan elke keer als ik de mopemmer ter hand neem even aan hem denken. 
(foto : El Mundo)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten