Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 4 december 2011

Isolement ? No way !

In de postbus zit gisteren een aanvraagformulier voor de Stadspas van de gemeente Amsterdam. "Omdat u in 2012 65 jaar wordt, heeft u recht op een gratis Stadspas .....etc", zo begint de brief van de gemeente. Zo word ik weer even fijntjes herinnerd aan mijn leeftijd. Op de website van de gemeente Amsterdam lees ik verder, dat de Stadspas is ingevoerd met als doel "de drempel tot sport, recreatie en cultuur in de stad te verlagen voor groepen die in een sociaal en cultureel isolement dreigen te raken". Ik weet, dat 2012 als gevolg van de eurocrisis een moeilijk jaar gaat worden, maar heb er nooit bij stilgestaan dat ik als AOW'er ook nog eens in een sociaal en cultureel isolement zou kunnen komen te geraken. Nou, beste mensen, dat gaat dus niet gebeuren, want ik heb het aanvraagformulier ingevuld en opgestuurd. Ik heb straks die Stadpas ! In de aanbiedingen zit deze maand een kortingsbon voor de Bollywood kaskraker Om Shanti Om. Ik kan niet wachten....... !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten