Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 9 december 2011

Storm

Het is best koud en mijn pet waait regelmatig van mijn hoofd. Een hoed kan ik al helemaal niet dragen. Het stormt al enkele dagen flink, vooral aan de Noordzeekust (getuige ook deze fraaie foto van BNR Nieuwsradio). Toch ziet het er naar uit, dat ook deze storm nu vrijwel helemaal is overgewaaid.
Een beetje als de storm van de Eurocrisis. Zo lijkt het er tenminste op als we vanochtend de spaarzame berichten uit de EU-top in Brussel moeten geloven. Onze regeringsleiders komen met een nieuw verdrag voor de Europese Monetaire Unie, met een strengere controle vanuit Brussel op de begrotingen van de deelnemende Euro-landen. Ergens in het voorjaar 2012 zal dat verdrag er zijn. Dus vanaf volgend jaar zullen financieringstekorten (en dus schulden) van deze landen nooit meer zo hoog kunnen oplopen als we de laatste maanden zagen n de GIIPS-landen. Men heeft zich meer gericht op het voorkomen van een nieuwe schuldencrisis dan op het bestrijden van de huidige. Oftewel : het Euro-huis staat in de fik en in Brussel leggen ze een brandalarm aan ! Ook met een eventuele extra impuls van 200 miljard via het IMF is er te weinig bluswater. De Euro-storm is even wat gaan liggen, maar nog lang niet overgewaaid.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten