Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 13 december 2011

Het Koninkrijk is digitaal

Tussen 1969 en 1994 verscheen Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog, hét standaardwerk over de bezettingsperiode, geschreven door dr. Loe de Jong (1914-2005). Deze toenmalige directeur van het Rijksinstituut voor Oorlogsdocumentatie (NIOD) had in de jaren 1960-1965 al miljoenen Nederlanders geboeid met zijn TV-serie De Bezetting. Die 14-delige boekenserie, met reacties en register, is sinds gisteren digitaal te raadplegen. En ja hoor, ook helemaal gratis te downloaden ! Gisteren was de website als gevolg van de grote belangstelling onbereikbaar. Vandaag was dat opgelost en heb ik in een klein half uurtje de hele serie (30 onderdelen met een totaalvolume van 1,38 GB) op mijn laptop binnengehaald. Ze zijn als pdf-bestanden ook prima leesbaar op mijn iPad.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten