Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 12 april 2012

Buiten beeld ?

Als ik enkele dagen niets vermeld op dit blog, krijg ik tegenwoordig al mailtjes. "Hoe is het met jullie ?" etc. Blijkbaar zitten er tussen die ca 150 hits per dag veel mensen die mij (ons) via dit blog ook dagelijks volgen. En tsja, als je dan even een paar dagen geen berichtje post, is dat niet alleen teleurstellend, maar gaan mensen vragen stellen.
Nou, lieve volgers, het gaat hier prima. De afgelopen dagen een strak schema aangehouden. Na het ontbijt en lezen van de ochtendkranten, relevante twitterberichten etc, werkkleding aan en het land op. De bancales (terrassen waarop de fruitbomen staan) zijn nu helemaal schoon, er is gesnoeid en flinke bergen afval zijn verbrand. De steile heuvel vanaf de parkeerplaats is nu eindelijk (na 8 jaar) ook een beetje gefatsoeneerd. De uit zijn verband gegroeide heg met transparente is flink teruggesnoeid en er zijn horizontale paden aangelegd waardoor ik er überhaupt kan komen. Alles met de hand, dit deel van de heuvel is te steil voor een máquina (shovel). Het is de afgelopen dagen - ondanks de verwachting - prima weer geweest, veel zon en kurkdroog. Omdat nu voor het komend weekend (eindelijk en gelukkig) regen wordt verwacht (90%), lag er wat druk op de ketel. Het snoeihout was nu droog en het stookverbod (tot 1 november) gaat 1 mei al in. Mike heeft de tuinen rond het huis onder handen genomen (die liggen er weer prima bij) en geholpen met onze wat verlate paasvuren.
Ik voel me als na een weekje intensief sportschoolbezoek, ben enkele kilo's kwijt maar heb wel een voldaan gevoel.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten