Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 19 april 2012

File-leed

Evenals talloze andere Nederlanders heb ik op mijn laptop als startpagina www.nu.nl ingesteld staan. Mijn eerste blik is al jaren geconditioneerd op het vakje rechtsboven. Hier staan de actuele gegevens m.b.t. het weer, de benzineprijs, de AEZ-index en de files. Omdat ik er ook jaren heb in gestaan, heb ik nog steeds een goed beeld bij zo'n simpele mededeling als "11 files, 120 km". Ook hier op de Loma de la Cruz kom ik nog weleens in een file terecht. Geen gekantelde vrachtauto of kettingbotsing is er de oorzaak van, maar Sebastian of een van de andere geitenhoeders zijn de boosdoeners. Zoals vandaag weer. Kwestie van rustig afwachten tot de geiten aan de kant gaan en terugdenken aan het fileleed in NL. We hebben hier immers alle tijd van de wereld.   
(foto genomen met mijn iPhone)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten