Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 26 april 2012

Leve de mannen van Kunduz

Na een dag werken op het land check ik even het laatste nieuws op internet. Het lijkt er eind van deze donderdag- middag op, dat de mannen van Kunduz de redding voor NL zijn. Onder leiding van Jan Kees de Jager gaat vanavond wellicht de zogeheten Kunduz coalitie akkoord met een aangepast bezuinigingsplan. 
Mijn boosheid van de afgelopen dagen over de besluiteloze politici in Den Haag neemt iets af. De Jager mag van mij in de volgende regering weer terugkeren als minister van financiën. 
Het is trouwens wel gelijk duidelijk op welke partijen je bij een crisissituatie niet hoeft te rekenen (PVV, SP en PvdA). Hier in Spanje pakt de regering de crisis een stuk voortvarender aan. Vandaag worden weer nieuwe maatregelen bekend (o.m. gaan de hogere ambtenaren per 1 juli 10% loon inleveren).
Het was voor mij al moeilijk aan de Spanjaarden hier uit te leggen wat een gedoogregering nu eigenlijk was. Tijdens het baantjes trekken in het zwembad vraag ik me af hoe ik nu aan hen moet uitleggen, dat NL nu niet bestuurd wordt door een rechtse-, linkse- of gedoogregering, maar door een zgn. Kunduz coalitie. En dat terwijl ik niet in lachen uitbarst ! Die politiemensen in Kunduz (foto komt van VPRO) kunnen tegenwoordig lezen en schrijven, maar of zij weten wat er zich in NL afspeelt, waag ik - gelet op hun gezichten - te betwijfelen.
Oh ja, en wie was ook alweer degene die destijds die Kunduz coalitie formeerde ? Jawel, dat was strateeg Mark Rutte...... 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten