Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 3 mei 2013

Feestdagen

Voor ons was natuurlijk Koninginnedag 30 april een feestdag, waarop we onszelf vrij-af hebben gegeven. Als alle Spanjaarden de Dag van de Arbeid vieren op 1 mei, werken wij rustig de hele dag op het land. De derde feestdag in één week (!) is vandaag, 3 mei. De Día del Cruz. In het dorp staan een twintigtal met bloemen versierde kruizen opgesteld waar een gratis hapje en een drankje wordt geserveerd. Ik maakte er al eerder melding van op mijn blog (hier en hier). We laten de festiviteiten voor wat ze zijn en werken een paar uurtjes op het land. De wijngaard is zo goed als helemaal klaar. Het is tegen de 20 graden en halfbewolkt. Prima weer om wat te werken. En dat wijntje. Dat pakken we vanavond wel. Biologische wijn van eigen land (oogst 2012) direct uit het vat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten