Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 12 juni 2013

Jan, de groentenman

Op 6 mei, nauwelijks 6 weken geleden, heb ik in de weken tevoren aangelegde huerta (groentetuin) de diverse plantjes in de grond gezet. Het zuid-spaanse weer en mijn automatische waterinstallatie hebben tijdens onze afwezigheid hun effect gehad. Het geheel is behoorlijk gegroeid. Er staan o.a. cherrytomaatjes, tros-tomaten, twee soorten paprika's, komkommer, sla, aubergines, peterselie, coreander, munt, etc. De eerste calabacins (courgettes) en lechuga (sla) heb ik vandaag al geoogst. Op het menu staat o.m. courgettesoep. Deze week gaan we weer bij de kweker langs voor radijs, selderij, bietjes en meer lekkers om te planten. Alles biologisch en dat proef je.

Onwillekeurig moet ik denken aan een radiorubriek die in NL in de zestiger jaren 's morgens even voor negenen werd uitgezonden. Vooral de melodie herinner ik me nog met de sterke tekst: "Tja tja tja… Tja, wat zullen we eten? Tja tja tja… Tja, wie kan dat weten? Wie is de man die mij dat zeggen kan? …….. De Groenteman!. Als je het wilt horen klik dan hier 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten