Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 29 oktober 2010

Ziek zijn in Spanje is minder duur dan in NL

Tijdens de regeringsverklaring worden we regelmatig geconfronteerd met de zo sterk oplopende kosten voor de gezondheidszorg in NL. De overheid blijkt tot nu toe niet in staat om daar grip op te krijgen. Daarom moeten de burgers in 2011 o.m. weer een hogere zorgpremie gaan betalen.


Ter bestrijding van mijn koortslip van de week even bij de Farmacía (apotheek) een tube Zovirax gekocht. Prijs : € 2,79.  En gelijk realiseer ik me in NL voor exact hetzelfde product € 7,95 te moeten neertellen. Typisch zo'n voorbeeld van het verschil in kosten voor de gezondheidszorg tussen NL en Spanje.


Voor mij blijft het onbegrijpelijk, dat dit product van de Amerikaanse geneesmiddelengigant GlaxoSmithKline zo verschillend is geprijsd. Bijna 3x zo duur in NL ! Dat kan toch niet alleen aan het verschil in produktiekosten (looncomponent) liggen ? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten