Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 28 november 2012

Damokles

Tussen de bedrijven door lopen we vandaag even binnen bij de Openbare Bibliotheek in Osdorp. In het kader van de actie NEDERLAND LEEST wordt het boek De donkere kamer van Damokles (W.F. Hermans, 1958) uitgedeeld aan alle leden. Fons Rademakers heeft deze roman verfilmd met als titel Als twee druppels water. Was ik destijds wel van onder de indruk. Het boek stond niet op mijn leeslijstje tijdens de middelbare school. Deze actie van de bibliotheek is dus een mooie aanleiding om dezer dagen eens het boek te gaan lezen. Gaan we tijd voor maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten