Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 30 november 2012

Tendentieus

Tijdens het ontbijt vanochtend kijk ik even naar een live-verslag op de lokale Amsterdamse TV-zender AT5. De ontruiming van het tentenkamp aan de Notweg, hier een paar honderd meter vandaan, is in volle gang. Na drie maanden mensonterende situaties in dat kamp midden in een woonwijk, is er gelukkig nu een duidelijke uitspraak door de rechter. Er is veel, heel veel politie. In gele hesjes, in blauwe gevechtskleding te paard en wellicht staat er vlakbij wat ME achter de hand. Voorlopig verloopt alles rustig, op wat beroepsdemonstranten en sympathisanten na. AT5 heeft het over de ontruiming van een vluchtelingenkamp, andere media hebben het over uitzetting van asielzoekers. Tendentieuze berichtgeving dus. Het zijn geen gewone vluchtelingen of asielzoekers. Het zijn uitgeprocedeerde asielzoekers die na jarenlange procedures uitgeprocedeerd zijn en weigeren uit NL te vertrekken en daardoor illegaal zijn. Ik laat de mensen van AT5 lekker hun verslagje doen en haak af. Natuurlijk jammer voor die arme illegalen, die nu stuk voor stuk worden gearresteerd en in detentie gaan. Maar zonder immigratiewetgeving wordt het hier een stuk chaotischer.
Gelukkig zullen er vandaag vanuit Amsterdam heel wat meer positieve berichten komen. Zoals vanuit TEDx Amsterdam, heel stimulerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten