Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 22 november 2012

Natuurvriendelijk

Tijdens mijn ritje op de hometrainer heb ik vanochtend dit uitzicht. We hadden er al uitvoerig over gelezen in de elektronische nieuwsbrief van de Vrienden van de Sloterplas. De komende tijd wordt een stuk van de oever die grenst aan ons appartementen-complex natuurvriendelijk gemaakt. De bomen en struiken aan de oevers zijn pas flink uitgedund, zodat voldoende zonlicht tot de ondergrond kan doordringen. En er wordt een soort zandbank gemaakt. Alles om de begroeiing mogelijk te maken van waterplanten, die de Blauwalg in de plas moeten tegengaan. Wat zijn die Nederlanders toch een nijver volkje. Altijd bezig met water en NL nog perfecter aan het maken. Denk maar niet, dat dit ooit "af" is. Ook al lijkt dit zo vanuit de lucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten