Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 1 april 2010

Helaas geen 1 april grap, NL wordt elke dag 100 miljoen armer

Vandaag presenteert eindelijk na 9 maanden een ambtelijke werkgroep hun advies om in NL financieel het roer om te gooien. Zitten prima voorstellen bij (lager minimumloon, invoering dienstplicht, opheffing provincies etc). Ik heb er een hard hoofd in of "de politiek" keuzes durft te maken. De enige echte volkspartij (!) durft dat wel en laat zien, dat we het onze kinderen en kleinkinderen niet kunnen aandoen hun met zo'n schuld op te zadelen.
Rita Verdonk twittert vandaag "Ik kies voor mijn kinderen", hopelijk geen 1 april grap en stopt ze. Weer een partij minder, wie volgt ? 
Wij zitten hier midden in de spirituele Semana Santa, vanavond weer een mooie processie - georganiseerd door de Cofradía (congregatie/broederschap) van ons dorp bijwonen. Enkele maanden geleden in Marokko veel uitingen van de islam kunnen bewonderen. Maar als ex-misdienaar (nee, nooit misbruikt) en gediplomeerd katholiek vind ik het katholicisme toch de kampioen v.w.b. rituelen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten