Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 28 december 2010

Krukkenlopen in kwakkelweer

Ja, dat krijg je ervan als je je fiets tegen een regenpijp zet. 
Het is nu "kwakkelweer", zoals  weerman Erwin Kroll uitlegt. Overdag iets boven nul en 's nachts vriest het een paar graden. Zo typisch Nederlands, dat er geen Spaans synoniem voor is. Er wordt trouwens ook gewaarschuwd voor neervallende ijspegels.
Vanochtend doe ik als volleerd "huisman" de boodschappen. Dus dat wordt steeds goed naar boven kijken. Ik lijk Sammy wel..


Mike gaat vanmiddag voor het eerst sinds een week naar buiten. Het looprek is niet nodig. De fysiotherapeut heeft haar gisteren naast een behandeling ook het optimale gebruik van de krukken uitgelegd. Ik ga natuurlijk wel mee. Met de auto. 



We parkeren zowat voor de deur van de 
tandartspraktijk. Tandarts Helen Maltha verwijdert een tijdelijke kroon en plaatst de definitieve.


Op de sneeuwvrije stukken is Mike's gemiddelde snelheid 0,5 km per uur !
Gaat allemaal prima, dus morgen op naar de praktijk van onze Nederlandse huisarts om de hechtingen te laten verwijderen. 

2 opmerkingen:

  1. Ja, jongens ik geloof dat ik het nu weet hoe het te doen./
    Leuk van die twee fietsen die aan de regenpijp waren bevroren.
    Mike, wees voorzichtig buitens huis-Het zit in een klein hoekje.
    Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en ook Janmet z'n vrouwtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi allebei, hechtingen eruit Mike, hoeveel waren het er ? Vraagje..blijven de stalen pinnen er altijd inzitten ??
    Liefs van ons en tot gauw M

    BeantwoordenVerwijderen