Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 26 december 2010

Minder papier

Deze kerstperiode is er - gedwongen door de revalidatie van Mike - één van binnen blijven. En dat betekent voor ons beiden o.a. veel lezen. 

Als voormalig krantenman ben ik jaren nog al actief geweest met het drukken en verspreiden van kranten. Papieren kranten, het is een deel van mijn leven geweest.

In verband met ons vele reizen had helaas ik al jaren geen abonnement meer op een dagblad. Ik kocht ze vooral los. Vaak in het weekend, voor de mooie bijlagen. Sinds ik echter mijn MacBook en iPhone 4 heb, lees ik vrijwel alles digitaal. Nederlandse, Spaanse en Amerikaanse dagbladen en tijdschriften. Op momenten en plaatsen waar het mij uitkomt. Een bijkomend voordeel is, dat we in NL (ook al door een nee-nee sticker op de brievenbus) vrijwel geen oud-papier meer hebben !
Er zijn verkorte internet-edities van kranten, maar ook complete kranten met een internet-abonnement. Dat gaat nog niet overal goed, want ik lees al maanden de beste krant van NL, de NRC, geheel gratis. Geïnteresseerd ? Klik dan op : http://digitaleeditie.nrc.nl en zet hem in favorieten.
Het logische vervolg nu is natuurlijk het lezen van complete e-boeken. Ben al voorzichtig begonnen met lezen via mijn iPhone, met leesbril goed te doen.

De aanschaf van een iPad is aanstaande. Nog enkele maanden geduld. Dan zal volgens Apple de nieuwe iPad verschijnen met o.m. camera en apps om alle formaten e-boeken te kunnen downloaden. Benieuwd of we straks e-boeken kunnen downloaden via onze vaste openbare bibliotheek. De aankoopprijzen van e-books zijn nog steeds aan de hoge kant.

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dear Mike en Jan enfamilie,

    Bedankt voor je e-mailtje .
    Ik zal nu precies doen zoals jij het hebt geschreven.
    This referring to blogspot van 23-12 en van 26-12Harstikke leuk die korte verhalen van jullie belevenissen. Veel liefs van Ans en Peter.
    Mike, wij wensen jou een spoedig herstel toe.

    BeantwoordenVerwijderen