Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 21 september 2011

Geen politiek, maar tuinen !

Er is voor vandaag regen voorspeld, dus reizen we niet af naar Leiderdorp om te gaan schilderen. "hoogglansjan" - mijn bijnaam op Twitter - zal morgen bij de familie van Dijk de kwast weer ter hand nemen. 
Later in de ochtend blijkt op de Buienradar, dat de te verwachten neerslag langs de hoofdstad voorbij zal trekken. Dus geen excuus om niet op de fiets richting Plantagebuurt te gaan. We bezoeken de Hortus Botanicus. Anno 1638 : en daarmee een van de oudste botanische tuinen ter wereld. Tussen de ruim 4.000 soorten herkennen we met plezier veel bomen en planten uit onze eigen tuinen in Spanje. Bijzonder is de DrieKlimatenKas en de kassen met vlinders, waaronder deze Uilvlinder (op de foto). Als we eind van de middag thuiskomen lezen we op internet dat er plannen zijn om de Hortus Botanicus te gaan sluiten. Het blijkt gelukkig om die van de Vrije Universiteit te gaan, die moet wijken voor een uitbreiding van het VU Medisch Centrum. 

In de vooravond zie ik op TV een compilatie van de eerste dag van de Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer. Wat een beschamende vertoning. Veel geschreeuw en weinig inhoud. De financiële crisis hebben we al te danken aan de onbeschaafdheid van een groep mensen. Nu blijken volksvertegenwoordigers waarvan we de oplossingen verwachten ook meer voor de bühne te spelen dan inhoudelijk met elkaar tot compromissen te komen. Vooralsnog blijft mijn hoop gevestigd op Mark Rutte als minister-president en Jan-Kees de Jager als minister van financiën.

(foto's genomen met mijn iPhone)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten