Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 20 september 2011

NL is zo gek nog niet

Via Twitter vandaag een berichtje van Nazima Shaikh : Nederland staat op de 10e plaats als "The Best Places to be a woman". Dit komt uit The Daily Beast (klik voor hele onderzoek hier. ).
Goed nieuws natuurlijk. De komende tijd zal ik eens op zoek gaan naar soortgelijke rankings voor mannen.
Naar aanleiding van de Troonrede 2011 op deze Derde Dinsdag in september beluister ik veel deskundigen op radio en TV die hun mening geven over hoe Nederland zich moet voorbereiden op een crisis die op ons af komt. Ook hier hoor en lees je weer, dat NL er in de vergelijking met andere landen nog redelijk voorstaat. In veel opzichten is dat het geval. Prof. dr. Paul Schnabel van het Sociaal Cultureel Planbureau pleit gisteravond in een talkshow voor het meer onder de aandacht brengen van die positieve aspecten en kwaliteiten van Nederland. Politici en media hebben de neiging het publiek alleen negatieve ontwikkelingen voor te schotelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten