Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 27 september 2011

Hondenleed

Het zal vorige week niemand ontgaan zijn. Tijdens de Algemene Beschouwingen in de Tweede Kamer noemt PVV-leider Geert Wilders zijn politieke tegenstander PvdA-leider Job Cohen : "de bedrijfspoedel van premier Rutte". In de zestiger jaren noemde cabaretier Wim Kan minister Norbert Schmelzer "een gladde teckel met een vette kluif in zijn bek". Dat is allemaal nog niets als je hoort hoe het er in bijvoorbeeld bij onze overburen soms aan toe gaat. Het eerste vrouwelijke Engelse parlementslid Nancy Astor beet Churchill eens als volgt toe : "Winson, als ik met jou getrouwd was, deed ik vergif in je koffie". Waarop Churchill antwoordde : "Nancy, als jij mijn vrouw was, zou ik die zeker opdrinken" !
Jammer dat de huidige generatie die de media bestiert hun klassieken niet kent. Dan was er vorige week niet zo'n ophef geweest. En was het in diezelfde media meer gegaan om de inhoud van het debat. Over de bezuinigingen vanaf 2012, de euro- en economische crisis. Daar had ik veel meer over willen horen, lezen en zien. Jongens en meisjes van de media : "doe eens normaal".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten