Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 12 september 2011

Zeg maar JA

Op elke brievenbus in de huizen waar we de afgelopen jaren in NL woonden plakten we direct na een verhuizing de NEE-NEE sticker. Hierdoor raakt de brievenbus nooit overvoerd, hoeven we nog nauwelijks naar de oud-papier container en dragen we een klein stukkie bij aan een beter milieu. In Spanje worden uitsluitend in de grote steden incidenteel reclamefolders huis aan huis verspreid. In ons dorp vrijwel niet en in onze postbus (we hebben hier geen brievenbus) zien we gelukkig ook geen reclamefolders. 


Toch ben ik geen notoire NEE-zegger. Sinds enige tijd heb ik de applicatie JA sticker op mijn iPad. Een virtuele brievenbus. Als je hierop klikt, krijg je per categorie alle recente reclamefolders. Een aardigheid als je af en toe geïnteresseerd bent in een prijsvergelijking tussen Spanje en NL. 


De krant (dag- en weekbladen) lazen we al digitaal. Zeg maar JA tegen het papierloze tijdperk ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten