Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 4 september 2011

Van veraf bekeken

Er wordt ons weleens gevraagd hoe ver we eigenlijk van het natuurpark verwijderd zijn. Vaak zeg ik dan, dat het park bijna in onze achtertuin begint. Dat is goed te zien als je de weg volgt - de MA-9012 - van Nerja via Frigiliana en Torrox naar Cómpeta. Vanaf deze weg kun je ons huis niet alleen goed zien, maar ook het erachter gelegen bergmassief van natuurpark, de Sierra de Tejeda, Almijara y Alhama. Ons huis ligt linksonder in de foto die ik afgelopen week maakte. De wijngaard voor het huis ligt er maar zielig bij. Nog even en het huis is trouwens bijna onzichtbaar door de flink groeiende vegetatie, voornamelijk door ons geplante bomen. En dan te bedenken, dat het 10 jaar geleden nog een kale heuvel was.

1 opmerking:

  1. Hoi Jan.

    Wij hebben een huis op de grens tussen Torrox en Competa. (onze perceel grens is de grens tussen de twee gemeentes)
    Als je zegt dat jullie bomen er 10 jaar staan word ik wel blij want ze kunnen, wat mij betreft niet snel genoeg groeien, om de wind te breken. Het huis is nu 5 jaar klaar en ik ben 5 jaar bezig met de tuin. De eerst 3 jaar was het zeer moeizaam. Al het geplante spul groeide achteruit. Maar de laatste twee jaar zit de spurt er goed in.
    Jullie hebben daar en mooie stek gevonden.
    Met groeten Ton

    BeantwoordenVerwijderen