Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 17 maart 2012

Politiek kan spannend zijn

Hoe kom het toch, dat we deze nog niet gezien hadden ? De spannende en internationaal gelauwerde Deense TV-serie Borgen (The Government), van de makers van de thrillerserie The Killing. Het verhaal in Borgen gaat over politiek leider Birgitte Nyborg die onverwachts verkozen wordt tot eerste vrouwelijke premier van Denemarken. Ze komt er al snel achter dat haar nieuw verworven rechten en plichten hun tol eisen van haar privéleven en haar dierbaren. In de Volkskrant deze week een leuk artikel over dit verhaal zoals zich dat ook in NL zou kunnen met afspelen. Met bekende Nederlandse politici en mensen uit de media. De complete serie van het eerste seizoen heb ik op mijn laptop klaar staan. Na een kwartiertje proefkijken van de eerste DVD wil ik meer... Maar ik beheers me. We gaan er straks op de berg in Spanje maar eens goed voor zitten. De totale duur van de DVD's is 600 minuten..

1 opmerking: