Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 4 maart 2012

Botsingsgevaar met de virtuele wereld


Zet vandaag de dag een paar mensen bij elkaar en je ziet ze tijdens het gesprek met elkaar binnen no-time hun smartphone tevoorschijn halen. Om even hun mail te checken, twitter of facebook te updaten of de laatste wordfeud-zet te doen. Ze doen het ook in het openbaar vervoer, lopend of fietsend op straat. Overal en continu wil de mens anno 2012 verbonden zijn in en met de virtuele wereld. Daar kleven wel risico's aan. In New York zijn dit soort waarschuwingsborden blijkbaar nodig. Meneer pastoor hieronder is 2012-proof.
  
Je virtuele identiteit wordt straks ook zichtbaar in de real world. De mensen van Facebook hebben al een identity card ontwikkeld. Met de erop afgedrukte QR (quick response) code zijn direct al je gegevens van je Facebook-profiel zichtbaar. Interessant, maar toch blijf ik voorlopig nog elke vijf jaar mijn papieren paspoort updaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten