Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 7 maart 2012

Niks weerbarstig


Overdekte speelparadijzen voor kinderen zijn in NL, met zijn grillige klimaat, overal te vinden. Het moeten wel slimme ondernemers zijn die, een keten van die overdekte speelpara-dijzen met de naam Ballorig hebben opgezet. Er zijn al een kleine 30 vestigingen in gebruik, verspreid over heel NL. Omdat Anouk en Pieter allebei voor hun vakgebied vandaag een  congres bezoeken, hebben wij de hele dag de kleinkinderen Niel en Ann. Vanwege de aangekondigde regen brengen we flink wat tijd door in de Ballorig-vestiging aan de Gaasperplas.
Rennen,spelen, klimmen glijden, trampolinespringen het kan er allemaal. Tijdens de terugrit naar huis vraag ik me af waarom die ondernemers toch zijn gaan werken met die rare naam. "Balorig", dat heeft toch een negatieve associatie. Het betekent : weerbarstig, dwars, balsturig, recalcitrant, koppig, onwillig etc. Als ik in de achteruitkijkspiegel kijk en die voldane en slaperige koppies zie, is weerbarstig het laatste waaraan ik moet denken.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten