Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 22 maart 2012

Leefbaar Leiderdorp

Op de deurmat in Leiderdorp treffen we een bulletin aan van het Informatiecentrum A4. Al jaren is de file op de A4 bij Leiderdorp het grootste fileknelpunt van NL. Wellicht op verzoek van het gemeentebestuur hebben ze het op de radio steeds over "ter hoogte van Hoogmade"! Na jaren politiek geharrewar en protestacties van Milieudefensie is eindelijk in 2009 de schop de grond ingegaan. Er wordt druk gebouwd aan een 1400 meter lange tunnelbak waardoor de A4 hier verdiept komt te liggen en een verbreding krijgt van 4 naar 6 rijstroken. Het meest westelijke deel van de tunnelbak wordt binnen enkele dagen voor het verkeer opengesteld, het geheel moet in 2014 gereed zijn. Met als resultaten : geen files meer en minder stank- en geluidsoverlast. 
Nadat ik gisteren Robbe heb afgezet voor zijn wekelijkse voetbaltraining (de velden liggen rechtsonderin bovenstaand plaatje), neem ik even de tijd om naar de voortgang van het enorme werk te gaan kijken. Robbe is ook hier onafscheidelijk van zijn voetbalvriend Cas (een duidelijke Barça-fan).
Mike bekijkt tegen de lentezon in hoe kleindochter Julie steeds balvaardiger wordt.
(foto's genomen met mijn iPhone) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten