Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 7 juli 2013

Abejas

De wilde lavendel op ons land tussen de wijn en op de boomgaard staat nog volop in bloei. Rond het huis is de aangeplante lavendel vrijwel uitgebloeid. Toch zijn er dit jaar gelukkig nog veel bijen en hommels actief. Voordat in de namiddag de cicaden hun bijna oorverdovend sissend geluid laten horen, klinkt in onze tuinen het lieflijk gezoem van de abejas (bijen). Met mijn 200-mm zoomlens in de macro-stand leg ik deze honingmaker vast. Door de turquoise kleur  van waterslanghouder op de achtergrond krijgt deze foto wel een bijzonder effect.      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten