Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 13 juli 2013

Levensverhaal

Bij het zien vanochtend van deze foto van de omslag bij de boekrecensie over Stoner, denk ik eerst aan een biografie over de pas overleden Georges Moustaki. Later lees ik ergens, dat deze omslag een prijs heeft gekregen.

The New York Times meldt over dit boek van John Williams : "Een perfecte roman, zo prachtig verteld, zo schitterend geschreven en zo hartverscheurend dat hij je de adem beneemt". De uitgever zelf noemt het "Een onwaarschijnlijk mooi geschreven roman over het weinig opzienbarende leven van een weinig opzienbarende man". Als er dan op internet meerdere lyrische recensies verschijnen, word ik wel nieuwsgierig. 
Na de lunch download ik het bij bolcom als e-book op mijn iPad. En vanmiddag lees ik het - met een kleine zwempauze - in één ruk uit. De recensies kloppen. Een mooi boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten