Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 29 juli 2013

Goed volk

Zoals elk jaar eind juli, staat ook nu weer een van de palmen naast ons huis volop in bloei. De afgelopen jaren lukte het me nog tijdig een aantal uitlopers met de bloemen af te zagen. Nu is de Washingtonia Flilifera inmiddels zo hoog is, dat ik op de grootste uitschuif- ladder er niet meer bij kom. Volgend jaar zal de tuinman een hoogwerker met een bakje moeten inhuren om de bloesem en de onderste bladeren eruit te kunnen halen.
Elke dag ligt er op de terrassen een witte laag met bloesem. En de hele dag horen we een constant gezoem waar we zelfs 's ochtends door worden gewekt. De bloemen trekken zoveel bijen aan, dat er wel een heel volk in moet zitten. Goed volk !

Vandaag wordt met de Brabantse vakantiegangers een echt stranddagje. Wel op loopafstand van Chiringuito Mauri. Want de lunch met paella staat vast, om 14.00 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten