Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 25 mei 2012

Afstempelen

Enkele dagen geleden heb ik inzicht gekregen in de opbouw van mijn pensioen. Het gaat snel mensen. Vandaag blijken die gegevens alweer achterhaald. Alhoewel de officiële berichten van het ABP er nog niet over reppen, zal ik toch de komende tijd worden geconfronteerd met een flinke korting. Een beetje rondneuzen op internet (veel columns op Twitter) en ik weet, dat het niet blijft bij die aangekondigde 3% korting, maar dat het om meer dan 20% zal gaan. In vaktermen heet dat : afstempelen. Het was te verwachten. De pensioenfondsen geven al jaren meer pensioen uit dan dat er als premie binnenkomt, terwijl hun beleggingsrende- menten ook al jaren lager uitvallen dan begroot. Nog hogere pensioenpremies door de werknemers bieden geen soelaas.
Een van mijn aspiraties om ooit nog eens op pianoles te gaan laat ik maar voor wat het is. Ineens weet ik het : ik ga een viool kopen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten